dissabte, 14 de gener del 2012

Zeta

*


                                        *Zuinig: estalviador.

    He viscut a Amsterdam un any, aproximadament.  Fa sis anys amb una beca Erasmus, durant 10 mesos, i ara per voluntat pròpia ja en duc tres més.  No podria haver tret tantes conclusions sobre el caràcter "estalviador" dels holandesos perquè els que he conegut vivint aquí eren pobres, miserables i tirats com jo i trobava lògica i necessària l'actitud "estalviadora".

  Ara bé, durant 4 anys he treballat en càmpings al Baix Empordà i al Baix Camp, i sabent-me en un parell d'ells l'única persona a la recepció amb un nivell mínim d'holandès, he pogut fer una estadística amb un ventall més ampliat de subjectes d'estudi.  Els meus companys de feina els anomenaven "baratos".  No tenen cap mena de complex en treure una, dues, tres targetes de campista diferents I LA CALCULADORA, i fer càlculs davant teu per a veure què els surt més a compte.  Es miren els descomptes segons la durada de la seva estada i ES QUEDEN MÉS dies per tal que la nit els surti el més econòmica possible.  Al final, després d'haver-ne atès milers (9 mesos de temporada, multiplicats per 4 anys), vaig arribar a la conclusió que, vès, els jubilats són jubilats aquí i a la Xina popular.  Els xinesos es jubilen?

Coses de la vida, tornes i amplies vocabulari i la primera professora d'holandès que vaig tenir en aquesta meva segona fase aquí, ens va ensenyar que els holandesos diuen ser zuinig quan en realitat amaguen sense gaire èxit que són gierig.  Garrepes!!!!  

Encara ho puc comentar obertament perquè es nota d'una hora lluny que fa quatre dies que hi sóc, tinc el somriure fàcil, moltes dents i ulleres.  A part, sóc una dona.  Difícil que em parteixin la cara, perquè a més, són molt correctes quan s'hi posen i la definició acurada me la va proporcionar una aborigen amb totes les seves facultats.  

Poses la cirereta quan comentes l'etiqueta per excel·lència dels catalans :)  I els dius GARREPES a la cara.  Mirant cap amunt, en la majoria dels casos.

2 comentaris:

  1. Hola Roser, també visc a Amsterdam. M'acabo de trobar el teu blog, l'he llegit de dalt abaix i m'ha fet riure molt! Ara et segueixo pel twitter...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Caram! Moltes gràcies!! Tinc previst acabar-lo ben aviat, i completar totes les lletres. Quan ho faci, nem a fotre'ns un fart de riure i unes Heinekens! :)

      Elimina

Pots fer ús d'aquesta alfabetització que et caracteritza, o dibuixa un penis. Passarà pel meu sedàs, a vere què t'havies pensat...